Lewis Hamilton ajaa ensi kaudellakin F1-sarjassa, mutta minkälainen on britin vastaisku?

Hamilton hävisi viime kauden lopuksi katkeralla ja kyseenalaisellakin tavalla mestaruuden Max Verstappenille.

Vuoden 1997 maailmanmestarin Jacques Villeneuven mukaan raju tappio ei voi olla näkymättä Hamiltonin suorituksissa alkavalla kaudella.

– Max löi Lewisin ja sen täytyi sattua häntä, Villeneuve sanoiLa Gazzetta dello Sportille.

Verstappenin mestaruuden arvo on kyseenalaistettu, mutta Villeneuve katsoo asiaa hieman toisin.

– Verstappen ei luovuttanut missään vaiheessa ja suoritti koko ajan huipputasolla. Hamilton tietää sen. Myös se psykologinen isku, että mestaruus viedään sinulta, on kova, Villeneuve jatkoi.

– Joten kuka tietää, miten Hamilton tulee takaisin. Onko hän väsynyt siihen vai onko hän vain entistä päättäväisempi, Villeneuve pohti.

Teksti: Ville Hirvonen

Lue myös:Mercedes vahvisti: Lewis Hamilton osallistuu ensi kauden auton julkistamistilaisuuteen