Venäjä ja Sveitsi korkkasivat Pekingin olympialaisten miesten jääkiekkoturnauksen käyntiin B-lohkon vähämaalisella ottelulla. Jäähyjä väännössä sen sijaan nähtiin todella paljon.
Ja niitä olisi voitu viheltää enemmänkin, sillä Venäjän olympiakomitean joukkueen Anton Slepyshev sortui todelliseen törkytemppuun toisen erän lopulla.
Slepyshev meni ja puski Sveitsin Yannik Weberiä (video tämän tekstin alla). Slepyshev selvisi sikailustaan 2+2 minuutin rangaistuksella.
Slepyshev oli ottelussa muutenkin näkyvässä roolissa. Hän viimeisteli nollakulmasta ottelun ainoan maalin ajassa 19.57.
Keskiviikon toisessa ottelussa kohtaavat Tshekki ja Tanska. Ottelu alkaa klo 15.10 Suomen aikaa.
Leijonat avaa urakkansa torstaina klo 10.40 käynnistyvällä ottelulla Slovakiaa vastaan.
Lue myös:Patrik Laine sanoi suorat sanat kuumasta huhusta: ”Sit se on heidän menetyksensä”

































