Amerikkalaisen jalkapallon NFL:n runkosarjan päättymisen jälkeistä päivää kutsutaan ”mustaksi maanantaiksi”. Tuolloin usea päävalmentaja saa perinteisesti potkut. Tuota perinnettä kunnioitettiin myös tänä vuonna.
Yllättävimmät potkut sai Miami Dolphinsin Brian Flores. Miamin kauden alku oli vaisu, mutta Dolphins voitti viimeisestä yhdeksästä ottelustaan kahdeksan. Miami toki jäi lopulta pudotuspelien ulkopuolelle.
Kilometritehtaalle joutuivat myös Minnesota Vikingsin Mike Zimmer, Denver Broncosin Vic Fangio ja Chicago Bearsin Matt Nagy.
Minnesota (8 voittoa – 9 tappiota) sijoittui NFC-konferenssin North-divisioonassa toiseksi. Chicago (6-11) oli saman divisioonan kolmonen. Denver (7-10) jäi AFC-konferenssin West-divisioonassa jumboksi.
Kesken kauden lähtöpassit olivat saaneet Jacksonville Jaguarsin Urban Meyer ja Las Vegas Raidersin Jon Gruden, joka tosin virallisesti erosi itse, kun hänen rasismia, homofobiaa ja naisvihaa sisältäneet sähköpostiviestit tulivat julki.
Las Vegas pääsi pudotuspeleihin väliaikaisen päävalmentajansa Rich Bissacian johdolla.
Lue myös:Käsittämätöntä draamaa NFL:n runkosarjan päätöskierroksella – tässä playoff-otteluparit
































