Ilveksen tolppien välissä kaksi kautta pelanneen tähtimaalivahti Marek Langhamerin, 28, ensi kauden seura on saanut sinettinsä. Tshekkiveskari siirtyy SHL-seura IK Oskarshamnin riveihin.
Ruotsalaisseura tiedotti Langhamerin sopimuksesta tiistaina. Sopimus on kaksivuotinen.
– Hän on huippumaalivahti. Marek on ollut toivelistallamme jo marraskuuta lähtien, Oskarshamnin maalivahtivalmentaja Mikael Sandberg kommentoi tiedotteessa.
Langhamer pelasi loistavan kauden Ilveksessä. Hänen torjuntaprosenttinsa 40 ottelussa oli 92,38 ja päästettyjen maalien keskiarvo 1,83. Kaudesta 2022-23 plakkariin jäi kahdeksan nollapeliä, mikä on tupsukorvien seuraennätys.
Langhamer pelasi viimeisen ottelunsa Ilveksessä pronssipelissä HIFK:ta vastaan. Ilves korjasi talteen himmeimmät mitalit.
Lue myös:IS: Pelicansin tähtihyökkääjä siirtyy ulkomaille
Lue myös:Kärpät sai haluamansa – ”Vähän piti ottaa hajurakoa jääkiekkoon ja miettiä”

































