SomejulkkisIida Vainioja Liiga-seura Lahden Pelicans joutuivat kohun keskelle kesken SM-liigan finaalien.
Pelicans näytti Lahdessa 25.4 pelatussa finaalissa Vainiota monta kertaa videotaululla ja Liiga tulkitsi asian niin, että seura rikkoi sääntöä, jonka mukaan videotaulua ei saa käyttää vastustajan provosoimiseen. Liiga ei maininnut tiedotteessaan tarkemmin, mistä oli kyse, mutta oletettavasti asia liittyy juuri Vainion näyttämiseen videotaululla.
Liiga päätti sakottaa asiasta Pelicansia, mutta se ei kertonut sakon suuruutta julkisuuteen.
Iltalehdensaamien tietojen mukaan sakon suuruus on kuitenkin 10 000 euron luokkaa.
– Viisinumeroinen luku se on, nimetön lähde kommentoi lehdelle.
Vainio on kulkenut kohusta toiseen. Hän on tehnyt eräästä SM-liigapelaajasta rikosilmoituksen. SM-liiga ei ole kommentoinut tapausta missään vaiheessa.

































