Tapparan kiekkolupausArttu Kärkijättää seuran ja siirtyy Pohjois-Amerikkaan.
Tappara tiedotti, että Kärki, 18, pelaa ensi kaudella juniorisarja OHL:ssä.
Ensi kauden jälkeen Kärki palaa kuitenkin Tampereelle, sillä Tappara on tehnyt hänen kanssaan sopimuksen kaudesta 2024-2025.
– Näimme, että tämä on pelaajan kehityksen ja NHL-unelman kannalta järkevin ratkaisu tässä vaiheessa uraa. Pelaajalle tämä on hieno mahdollisuus ja hänelle on luvassa iso rooli uudessa joukkueessa. Myös Tapparalle tämä on hieno tilanne, kun Kärki haluaa sitoutua palaamaan takaisin seuraavalle kaudelle, Tapparan urheilupäällikkö Antti Tuomenoksa kommentoi.
Kärki varattiin kesällä NHL:ään, kun Vegas Golden Knights huusi pelaajan nimen kolmannelle kierroksella.
Kärjen lisäksi myösKasper Halttunensiirtyy ensi kaudeksi OHL:ään. Hän edusti viime kaudella Helsingin IFK:ta.
Lue myös: HIFK:n superlupaus siirtyy Pohjois-Amerikkaan – taskussa tuore NHL-varaus

































