Prahalaisessa oluttuvassa vallitsi perjantai-iltana hilpeä tunnelma. Tshekki ei kaatunut Itävaltaan, vaan voitti ottelun helpohkosti 4-0.
Olut virtasi baarijuhlassa. Paikallisen Mertarannan selostus nostatti tunnelmaa.
Ottelun jälkeen tv kuitenkin hiljennettiin juuri kun Tshekin kansallislaulu oli alkamassa. Oluttuvan asiakkaat eivät tästä mieltään pahoittaneet, vaan tunnelma jatkui hilpeänä.
Suomessa Maamme-laulun kuuntelu lukeutuu baari-iltoihin olennaisena osana ottelua. Jos Maamme-laulua ei suomalaisessa jääkiekkopelejä näyttävässä ravitsemusliikkeessä kuultaisi, purkautuisi siitä valtava raivo.
Tshekissä moinen ei liene niin tärkeää.
Teksti: Otto Palojärvi, Praha
Lue myös:Tappara löi pöytään kovan luokan hankinnan – urheilupomo hehkutti ”erinomaista” ominaisuutta
































